17 April 2010

Syukur pada Nya

Syukur pada Mu Ya Allah.

Sungguh agak sukar untuk tafsirkan rasa hati ini,

Gelombang hati ini betapa sakitnya kehilangan teman,

Sakit itu sukar diubati,

Bagaikan dihiris hati dengan sebilah pisau,

Dan kini hubungan itu telah kembali cerah,

Dengan rahmat Mu,

Dengan kasih Mu,

Tanpa ada rasa jauh,

Tanpa ada rasa janggal,

Syukur pada Mu,

Semoga ianya sentiasa cerah ,

Semoga ianya tidak hilang lagi




Syukur pada Mu Ya Allah,

Sekian lama sebulan lebih aku menanti,

Sebulan lebih aku mengharapkan,

Dapat hadir dan menuntut ilmu,

Dan Hari ini aku dapat menghadirkan diri,

Walau letih dan penat berjalan kaki,

kerna aku ingin hadir,

Tapi ianya tetap berbalas,

Syukur pada Mu Ya Tuhan ku,

Sungguh payah mencari Ilmu Mu,

Sungguh lelah mengejar Ilmu Mu,

Sungguh aku mengharapkan redha Mu,

Semoga aku kuat menghadapi segala dugaan Mu.

Tiada ulasan: