12 Januari 2013

2013


Agak terlewat untuk saya mengucapkan SELAMAT TAHUN BARU 2013 tetapi saya tetap mahu ucapkan…(hehe). Kengkangan masa menyebabkan ucapan tahun baru tidak wujud dalam entry Ameera Raudah. Orang lain semuanya sibuk menyambut tahun baru tetapi tidak pada kami bagi pelajar luar Negara bertungkus lumus berlawan dengan angin yang sangat sejuk ketika menjawab kertas peperiksaan semester pertama.

Seperti baru semalam saya sampai di bumi anbiya ini, tapi rupa-rupanya keberadaan saya di sini sudah hampir 6 tahun di bumi anbiya ini. Rasa seperti ” sangat-sangat “ baru, bila dikira dengan jari “ooo… lama pula sudah saya disini.. hurm”… 

Syukur ke hadrat illahi masih diberi peluang untuk terus hidup dan terus mengabdikan diri kepadaNYA. Banyak perkara yang perlu dititik beratkan. Segala yang berlaku sebelum ini perlu lah dijadikan sebagai pengajaran. Alhamdulillah di tahun baru ini saya telah berjaya menginjak kaki di tahun 3 kuliah Syariah Islamiah. 13 Mata pelajaran adalah perkara biasa bagi kami .

Kebiasaannya bila masuk tahun baru, masing-masing punyai azam dan target yang mahu dicapai. Target tahun ini, hanya satu sahaja. Saya teramat mengharap “najjah dan dapat naik tahun 4 bagi sesi 2013/2014”. Tidak mahu banyak kerana takut tidak dapat capai . Kenangan yang ada pada tahun 2012 , semoga sentiasa tersemat didalam hati . dan kini 2013 akan mengukir sebuah cerita yang mungkin ada pahit dan mungkin ada manis nya..

Semoga kita mendapat keberkahannya…

Tiada ulasan: