09 Oktober 2011

Konvokesyen Graduan Malaysia Universiti Al-Azhar



Syabas dan Tahniah diucapkan kepada Graduan Malaysia Universiti Al-Azhar yang telah tamat pengajian di bumi barakah ini. Graduan Al-Azhar yang telah berjaya menamatkan pengajian mereka adalah merupakan satu kebanggaan yang pastinya boleh dijadikan sebagai ikon mahupun idola untuk generasi akan datang. Hasil yang diperolehi berkat dari kesungguhan ketika menuntut ilmu tanpa mengira penat dan lelah Kerna yakin segala kepenatan itu akan dibalas dengan sebuah kemenangan dan kejayaan seterusnya menjadi kenangan yang manis.

Majlis konvokesyen kali ke-6 berlangsung pada 09 Oktober 2011 di Azhar Conference Centre(ACC), Cairo. Seramai 280 graduan Universiti Al-Azhar telah hadir secara keseluruhannya termasuklah pelajar dari Singapura, Thailand dan Indonesia .

Majlis bermula dengan ketibaan masuk Syeikh Al-Azhar yang diiringi oleh TYT Duta Besar Malaysia dan dif kehormatan akademik dengan diiringi selawat dan salam junjungan Nabi Muhammad saw.

Seperti adat istiadat konvokesyen di Malaysia majlis dimulakan dengan Pengisytiharan pembukaan majlis. Memandang tuan rumah bagi majlis konvokesyen ini adalah dari Malaysia maka adat istiadat ini tetap dilakukan walaupun berada di Bumi Mesir.

Dikesempatan ini dengan penuh keikhlasan ingin mengucapkan Tahniah!! Mabruk a'laik!! Congratulation!! (^_^) kepada Azlinah Abdul Gani, kak Erna Suzieana, Azhar Jismil, Mohd Arif Hairal, Ust Suhaidi Kuanting, Mahadir Amboala, Suhaili Mohd Said dan Guntur Banjare kerana telah berjaya menamatkan pengajian di Bumi Kinanah ini.

(lepas tengok mereka konvo.. perasaan ketika itu bercampur baur.
1st: Sangat happy sebab teman seperjuangan konvo,
2nd: Jealous sebab mereka konvo,
3dh: Sedih sebab masih belum tamat pengajian,
4th: Semangat semula untuk mengejar mereka...ya!! MESTI BANGKIT semula)

Suasana Majlis Konvokesyen Al-Azhar



Graduan Sabah bersama ahli keluarga Mahadir Amboala.


Wajah-wajah Graduasi Sabah.


Graduasi Bersama Ajk Pengurusan Graduan


Graduasi Sabah
Syukbah Syariah Islamiah.



Mabruk!!
Semoga ilmu yang dipelajari dapat dimanfaatkan bersama.

2 ulasan:

Wardatul Asfar berkata...

Syukran..Yakin,shaima' pun akan berjalan di pentas yg sama, dgn jubah yg sama..Sentiasa mendoakan sahabat yg seorang ni..Semoga dikuatkan hatinya dan dipermudahkan perjalanannya...BITAUFIQ !!

Ameera Raudah berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.